Domů Tvorba mensanů SIG Strategické hry – Risk 2210

SIG Strategické hry – Risk 2210

Od Tomáš Kubeš

Risk 2210 AD

„Pátá divize postupuje, ale hlásí slabé boje s nepřítelem, čtvrtá je stále zakopaná a devátá hlásí vítězství v Mexiku. Celkem jsme tento měsíc ztratili devět miliónů vojáků na všech frontách. Pět miliónů rozšířilo naše řady a dá se očekávat, že příští měsíc už to bude miliónů osm.“ Strojový hlas bez emocí oznamuje vrchnímu veliteli vývoj situace na Americké frontě. Bez soucitu, či nadšení, oznamuje ztrátu loajálních vojáků a počty, které by vyhubily nejedno město. Díky neosobnímu hlášení vše vypadá jako nějaká podivná hra, ne jako krutá skutečnost. Když se to však vezme objektivně, je to hra. Lidské vojáky nahradily válečné stroje. Dají se vyrábět po tisících, jsou silnější i rychlejší a co jim chybí na kreativitě dohánějí nezdolnou morálkou a naprostou loajalitou. Lidé, vojenští velitelé, se objevují na poli pouze vybavení prvotřídní útočnou i obranou technologií. Vedou své armády k vítězství a sami dokazují, že lidský mozek stále ještě dokáže překonávat ten robotický. Píše se rok 2210 a svět se nachází na pokraji nové celosvětové války o totální dominanci. K dispozici jsou nová území, podmořské habitaty a dokonce i Lunární kolonie. Ale také noví nepřátelé… Pustit se do takové války je velký risk – Risk roku 2210.

Hra RISK 2210 staví na úspěších známého RISKu a doplňuje jej nejen novým prostředím a upravenými pravidly, ale také dobře zpracovaným systémem velitelů. Ti nejenže znatelně dokáží ovlivnit výsledek boje, ale také vnášejí do hry další prvek strategie s využitím speciálních karet. Najednou se tak do bojů zapojují neviditelné jednotky, diplomatické mírové smlouvy, orbitální miny a další, veskrze příjemně nepříjemné záležitosti. Souboje pomocí kostek sice leckdy donutí hráče rvát si vlasy při výsledcích, ale naštěstí se dá pravděpodobnosti napomoci právě vhodně volenými veliteli. Pravidla jsou jednoduchá a dobře vysvětlená, mapa přehledná a jednotek je dostatek. Velitelé se doslova tyčí na bojišti, takže je nemusíte obtížně hledat mezi ostatními figurkami. Ostatně každý typ jednotek je jak pomocí tvaru, tak i velikostí přehledně odlišen od ostatních. Sice by se kvalitě jejich zpracování dalo pár věcí vytknout a do figurek jako v Civilizaci mají daleko, ale svému účelu poslouží. Maximální počet hráčů je 5, pravidla zvládnete za půl hodiny a první hru jsme dohráli po 4 hodinách.

Hře dávám 10/10, není složitá a přitom poskytuje dostatek možností kvalitně taktizovat. Má rychlý spád a jsou možné i nenadálé zvraty ve vývoji. Díky novým územím (hlavně tedy Měsíci), se dá bojovat, i když se k nepříteli nemůžete dostat po souši a diplomaticky jste si uzavřeli hranice mírem. Sice budete nejspíš postrádat úkolové karty z klasického RISKu, ale ty jsou bohatě vyváženy možnostmi velitelů a jejich akčních karet. Tak tedy hodně štěstí a vzhůru do boje! Vyhrát může jenom jeden…

Pokud si hru budete chtít vyzkoušet, nepřehlédněte pozvánku na akce SIGu Strategické hry v rubrice pozvánky na akce.

Autor: Pavel Oplt

Zanechat komentář

98 − = 93

Mohlo by se vám líbit