Snad nejlepším dokladem nepřízně počasí v prvních dnech bylo to, že v Tomášově voze byl s jeho vědomím podáván dokonce alkohol. No, připouštím, že možný je i druhý výklad – že moje řidičské schopnosti spolu s horskými serpentinami prostě nebyly za střízlivého stavu snesitelné.
Krásným zážitkem byl Furkapass a ledovcový pramen Rhony – Rhona Gletscher – kde jsme na hraně nad propastí vytvořili nápis Mensa ČR (ceduli přikazujícíchůzi pouze po vyznačených cestách jsme našli až cestou zpět).
Spotřeba lihovin ale byla neporovnatelná se spotřebou mléka. Jen v obci Blumenstein jsme pořídili od místního farmáře tři litry čerstvého. A sýry – no kde jinde než v údolí (v němčině das Tal) řeky Emme, kde jsme navštívili i muzeum ementálu. Počasí se střídavě zlepšovalo a zhoršovalo, takže mnoho majestátních švýcarských vodopádů a Bern jsme si užili bez deště, ale mokli jsme zase třeba v Interlakenu a Luzernu. To už jsme mířili k Curychu.
EMAG byl jako obvykle výborný. Dle údajů organizátorů se zaregistrovalo 365 účastníků z 28 nejen evropských zemí – od Mexika a USA až po Malajsii (v porovnání s údajným milionem účastníků Street Parade, která v Curychu probíhala v termínu EMAGu, nás zas tak moc nebylo). Po zahájení tradičním Ice Breakerem v menze následovaly dny plné přednášek, formálních i neformálních setkání a exkurzí – od letiště po čokoládovnu.
Jeden ze dnů patřil i LEAP bloku. Všech pět účastníků Leadership Exchange Ambassador Programu prezentovalo své projekty – Zdravko Živkovič ze Srbska v Reinforcement of Creativity by Games představil svoji hru Doris (http://gottfriedville.net/puzzles/octagons/index.html), Jutta Ziemen-Graves popisovala vytváření strategií německé Mensy – Mensa’s Strategic Journey – A Roadmap, Holly Brooke z Austrálie se věnovala zapojení generace Y (Growing Gen Y), Alexandros Papandreou prezentoval aktivity řecké Mensy – Achieve the impossible! Spojené státy reprezentovala Jeudi Juetten s projektem Marketing Mensa to the Perfect Demographic, kde popisovala náborovou kampaň do Mensy mezi účastníky zájmových festivalů (fanoušci sci-fi apod.). Videozáznamy všech prezentací můžete najít na:
· http://animusm.com/doris-a-creativity-game/
· http://animusm.com/strategic-planning-for-mensa/
· http://animusm.com/geny/
· http://animusm.com/achieving-the-impossible-a-real-story/
· http://animusm.com/marketing-mensa-the-perfect-demographic/
Na nejbližším zasedání IBD (International Board of Directors) bude stanoven rámec LEAP projektu v budoucích letech. Budeme vás včas informovat, takže případní zájemci o LEAP v příštím roce budou mít možnost podat přihlášku svého projektu – naše Mensa má co nabízet.
Ukončení EMAGu bylo tradiční – Gala Dinner. Všichni (nebo skoro všichni) jsme sborově zpívali, užívali si programu i jídla, v poslední fázi došlo i na tanec.
Součástí EMAGu bylo i setkání tzv. EMAG panelu, na němž byla dohodnuta místa příštích evropských setkání. Pro nás jsou z pohledu geografické dostupnosti nejbližší EMAGy velmi lákavé, hned dvě následující setkání proběhnou v sousedních zemích. Jak bylo již dříve avizováno, EMAG 2015 proběhne v Berlíně, nově bylo rozhodnuto, že další setkání bude v Polsku (Krakov 2016), španělská Barcelona se pak stane hostitelem EMAGu pro rok 2017. Na závěr bych rád poděkoval Tomášovi za organizaci.