Domů Z akcí a projektů Železniční rallye

Železniční rallye

Od Tomáš Nováček

Tématem jarního celostátního setkání byla železnice. Aby si účastníci užili ježdění vlakem, byla pro týmy připravena virtuální jízda v rámci Železniční rallye. Každý tým dostal neaktuální knižní jízdní řád (aby nebylo možné využít internet) a musel v něm najít co nejlépe bodově ohodnocenou cestu ze startu do cíle v rámci vymezeného časového rámce. Při plánování cesty nebylo výhodné najít nejkratší spojení, ale naopak co nejdelší a nejrozmanitější trasu. Jízda rychlíkem navíc nebyla tak dobře hodnocena jako jízda osobním vlakem. Aby byla soutěž zajímavější, byly na začátku zvoleny bonusové zastávky.

V pátek po večeři byla hra vyhlášena, a aby se situace co nejvíce blížila skutečnosti, byla obratem odstartována. Týmy tak neměly moc času na kombinování a musely rychle jednat a vyrazit na trasu Beroun – Teplice nad Metují. Soutěž probíhala podle aktuálního času, ale týmy si mohly cestu naplánovat dopředu.

Nejpropracovanější trasu vymyslel tým Koloťuků. Jejich trasa byla následující (bonusové zastávky jsou podtrženy): Beroun – Praha, hl. n. – Milovice – Všetaty – Praha – Pardubice – Ostrava – Valašské Meziříčí – Vizovice – Přerov – Nezamyslice – Brno – Choceň – Týniště nad Orlicí – Hradec Králové – Starkoč – Teplice nad Metují.

Pořadí Tým Bonus Celkem bodů

1. Koloťuci 700 b. 5 328 b.

2. Závoráři 700 b. 4 988 b.

3. Mašinfíři 600 b. 4 966 b.

4. Štiplístci 700 b. 4 922 b.

5. Přednostové 700 b. 4 848 b.

6. Výpravčí 400 b. 4 846 b.

7. Brzdaři 600 b. 4 388 b.

8. Výhybkáři 400 b. 4 176 b.

9. Posunovači 700 b. 4 050 b.

10. Topiči 600 b. 3 954 b.

I když byl konec vyhlášen až na sobotu večer, některé týmy odevzdaly řešení už v pátek. Jiné týmy si daly čas na rozmyšlenou ještě do rána, neznamenalo to však, že měly lepší výsledky. Zvláštní hold bych chtěl vzdát týmu Výhybkářů, kteří jediní svoji trasu propočítali bez chyby.

Autor: Vít Švachouček

Zanechat komentář

84 − = 74

Mohlo by se vám líbit