TRYSKEL je desková hra, kterou hrají 2 hráči. Jeden hráč má 12 bílých vojáků, druhý hráč má 12 černých vojáků.
- Herní plán je 40 trojúhelníkových polí.
- Výchozí postavení bílých vojáků je pole 1 až 12.
- Výchozí postavení černých vojáků je pole 25 a 36.
- Na jednom poli může stát l nebo více vojáků, ale vždy stejné barvy.
- Hráči se v tazích střídají. Voják táhne na libovolné‚ sousední pole, kromě zakázaných polí. Nepřátelský voják nebo vojáci, kteří stojí na poli, kam vstoupil hráčův voják, jsou vyřazeni ze hry.
Proměny: Hráč může kdykoliv změnit vojáka ve 4 zakázaná pole, která určí hráč. Na zakázaná pole vyhlášená hráčem nesmí soupeřův voják vstoupit, ale vlastní voják ano. Proměna je samostatný tah. V případě, že hráč vyhlásí zakázané‚ pole na protivníkově zakázaném poli, je toto zakázané protivníkovo pole automaticky zrušeno.
Vyhraje ten, jehož soupeř
a) nemá ani jednoho vojáka nebo
b) nemůže táhnout.
Taktika: Na rozdíl od hry TAKA tato hra je spíše zaměřena na průlomové operace v některém úseku hracího plánu. Vhodnou taktikou je zde lepší soustředit své vojáky na některou z častí plochy střed nebo levé či pravé křídlo získat zde územní převahu a snažit se izolovat jednotlivé protivníkovy vojáky. Jednotlivé izolované skupiny nepřátelských vojáku lze pak sebrat bez toho, že by došlo k protiútoku soupeřových vojáků. Hráč by měl sledovat svůj cíl sebraní co nejvíce nepřátelských vojáku při co nejmenších svých ztrátách.