Domů Inteligence a vzdělávání Mensa a inteligence v médiích říjen–listopad 2024

Mensa a inteligence v médiích říjen–listopad 2024

Od Zuzana Kořínková

Mensovní projekty

Logická olympiáda už zná vítěze krajských kol | Novinky

Krajské kolo Logické olympiády přivítalo nadané studenty z celého regionu | Jihočeský kraj

V krajském kole Logické olympiády zazářili i studenti z Náchodska | Náchodský deník

„Krajský úřad je již tradičním místem pro konání krajského kola Logické olympiády v Pardubickém kraji. Mám radost z toho, že je v našem kraji spousta dětí a mladých lidí, kteří si umí poradit s náročnými úlohami a dokáží při nich využívat logické myšlení. To se jim zcela jistě bude později hodit též v jejich osobním i pracovním životě,“ uvedl náměstek hejtmana Pardubického kraje zodpovědný za sociální péči a neziskový sektor Pavel Šotola. ‚S Pardubickým krajem spolupracujeme dlouhodobě. Za vzájemnou spolupráci jsme moc rádi. Velmi si toho vážíme a doufáme, že bude pokračovat také v příštích letech,‘ poznamenal za organizátory Logické olympiády Petr Mazal, místopředseda Rady Mensy Česko.“

Zdroj: Pardubický kraj

Pardubický kraj přivítal mladé logiky. Soutěž prověřila jejich bystrost | Pardubický kraj

Krajské kolo Logické olympiády přivítalo nadané studenty z celého regionu | Univerzita Hradec Králové – Fakulta informatiky a managementu

Krajské kolo Logické olympiády přivítalo nadané žáky a studenty z celého regionu | Karlovarský kraj

Logická olympiáda 2024 zahájena! | Prostějovské novinky

Konference Vzdělání pro budoucnost 2024 Prostějov | Zapojme všechny

Školy spolupracující s Mensou, Kluby nadaných dětí

„Inovativní přístupy kombinujeme s tradičním vyučováním. Znamená to, že žáci se v hodinách zapojují do různých projektů, které rozvíjí jejich tvořivost a smysl pro týmovou spolupráci. Dlouhodobé projekty propojují různé předměty, což jim umožňuje vidět fakta v souvislostech a využívat je v praktických situacích. Uvedu příklady: projekt nazvaný „Náš stát – národní barvy“ spojuje vlastivědu a výtvarnou výchovu. Další „Já na to přijdu“, se týká matematiky a čtenářské gramotnosti. Děti se hledáním pachatele v detektivních příbězích učí řešit různé matematické a logické úlohy. A právě takové učení, kdy musí samostatně uvažovat, je baví nejvíc. Stejně tak na tradičním Dni matematiky. Ten letošní jsme věnovali matematickým hádankám a rébusům rozvěšeným po chodbách, které školáci luštili o přestávkách, nebo v hodinách matematiky.“

Zdroj: Znojemský týden

V Břežanech mají školu, do které se děti těší | Znojemský týden

Tadeáš postupuje do finále Logické olympiády! | Gymnázium Zikmunda Wintra, Rakovník

Vítězství v krajském kole Logické olympiády | Gymnázium Karviná

Mensa gymnázium nabízí studium pro mimořádně nadané děti – Praha TV | Praha TV

Nadané děti a vzdělávání

O mimořádném nadání dítěte nemusí vědět ani jeho okolí, říká koordinátorka Logické olympiády | Novinky

Kvůli tlaku školy se chlapec na konci primy zhroutil. Jak víceletá gymnázia nadaným dětem často škodí | Heroine.cz

Jsou víceletá gymnázia vhodná pro mimořádně nadané děti? Spíše ne. Nedokážou s nimi totiž pracovat | Heroine.cz

Páťák z Chomutova exceluje v logice. Brzy se utká s nejlepšími v Praze | Chomutovský deník

Naše škola je pro mnoho dětí místem bezpečí – někdy jediným, které mají | Podcast Hovory z kabinetu

Pokud bude společnost přemýšlet, nemusí se bát umělé inteligence, říká ředitelka Open Gate | Forbes

V šedesáti vystudoval vysokou a učí děti dělat se dřevem i to, jak spolupracovat a vyrovnat se s nezdarem | Whatnews.cz

Dříve jsem se snažil nadané děti prezentovat jako „normální“, teď kladu důraz na jejich specifičnost a problémy, říká Colm O´Reilly | Eduin.cz

Metodické setkání koordinátorů nadání MŠ | MAP4

Mami, my pořád počítáme jeden, dva, tři, čtyři, pět. I nadaní školáci se potýkají s frustrací | Reportér

Chování nadaných dětí | Bety.cz

„Čím je dítě mladší, tím víc jsou jeho projevy ovlivněné prostředím, u starších dětí je měření stabilnější. Jsou děti, které své nadání jednoznačně projevují už ve věku tří let, ale nejsou to všechny nadané děti. Řada dětí se jako nadané projeví až na druhém stupni, některé na střední, a některé dokonce až na vysoké škole. Existuje anglický pojem late bloomers, děti, které rozkvetou až později. Pozdější identifikace nadání se často týká dětí s dvojí výjimečností. Na prvním stupni jejich nadání není vidět, protože jim nejde ani jednoduché počítání, čtení, psaní. Jakmile některé funkce dozrají, ve dvanácti třinácti letech, kdy má takové dítě efektivně zkompenzované různé deficity, najednou zazáří a objeví se jeho silná stránka, což je například logické uvažování. S tím se musí počítat a systém na identifikaci musí být tím pádem otevřený.“

Zdroj: Eduin

Pohled na inteligenci a kognitivní nadání se změnil. Naše školní a poradenská praxe na to často nedbá, říká Šárka Portešová | Eduin

Inteligence

„Je pravda, že umělá inteligence může vytvářet konečné produkty, které se podobají obrazům, básním a písním. Někdy jsou tyto výstupy k nerozeznání od toho, co by mohl vytvořit člověk. Nejedná se však o skutečná umělecká díla, protože za nimi nestojí žádný záměr, smysl, porozumění nebo vědomí. Místo toho jsou výsledkem slepého programu, který na základě určitého vstupu spustí sadu instrukcí, aby vyprodukoval proměnlivý výstup. Robotům zkrátka chybí duše a skutečné umění vychází pouze z duše, z bytosti se zkušeností, vědomím a záměrem.“

Zdroj: Epoch times

Může umělá inteligence vytvářet umění? Aukční síň Sothebys říká ano | Epoch times

Toto jsou znaky nízkého IQ. Ten druhý způsobuje nejvíc problémů v práci | Kondice.cz

Umělá inteligence mění způsob, jakým se učíme a pracujeme, a přináší pozitivní změny do našeho každodenního života | Lepší noviny

„Pro posouzení inteligence je také důležité, jak si tvor dokáže poradit s neobvyklou situací. Pracovníci lipské zoo nedávno dali orangutanům za úkol získat ořech, který však ležel na dně úzké trubice, takže na něj prsty nedosáhli. Opice problém vyřešily nečekaně rychle: nosily v tlamě do trubice vodu tak dlouho, dokud ořech nevyplaval. Když badatelé dali stejnou úlohu čtyřletým dětem, nevyřešilo ji ani jedno, přestože se uvádí, že inteligence dospělých primátů je na úrovni dítěte v tomto věku. Ale dokonce i u osmiletých dětí byla úspěšnost jen 66 procent.“

Zdroj: Reflex

Inteligence v říši zvířat. Hranice mezi člověkem a němou tváří se hroutí, věda jde kupředu | Reflex

Jsou lidé čím dál hloupější? | Vědátor

Mozek

Den zdravého mozku a paměti se blíží. Odborná konference bude letos o spánku | Český rozhlas Karlovy Vary

Zanechat komentář

7 × 1 =

Mohlo by se vám líbit