Domů Inteligence a vzdělávání Nová spolupracující škola, školka a dva kluby nadaných dětí

Nová spolupracující škola, školka a dva kluby nadaných dětí

Od Zuzana Kořínková

Podrobnosti o nových i stávajících spolupracujících školách, školkách i klubech nadaných dětí najdete na webu deti.mensa.cz společně s informacemi o nadaných dětech, kalendářem akcí nebo poradnou.

Novou školou spolupracující s Mensou je ZŠ Mikulov, Hraničářů 617E.

„Jsme moderní školou v jižní části města. Snažíme se o vytvoření spolehlivého zázemí pro osobnostní rozvoj každého z našich žáků.“ představuje školu učitelka Lucie Kmentová.

„V rámci dějepisu jsme začali spolupracovat s organizací Post Bellum, díky které jsme se mohli zapojit do projektu Příběhy našich sousedů. Dále organizujeme Pangeu, Matematického klokana, soutěž o Mladého chemika a naši žáci se účastní celé řady předmětových olympiád, soutěže pIšQworky nebo šachových turnajů. A každoročně také podporujeme děti v účasti na Logické olympiádě.

V hodinách matematiky využíváme Hejného metodu. Ve škole se vzdělávají 2 žáci identifikovaní jako mimořádně nadaní v oblasti matematické a logického myšlení, kteří měli v minulém školním roce možnost 3x týdně navštěvovat hodiny matematiky ve vyšším ročníku. Několik dalších žáků, které jsme identifikovali čekají na potvrzení nadání v PPP. Pro nadané žáky je v provozu Klub deskových her.

Pravidelně se účastníme programu ve Vida centru, každým rokem k nám zavítá Škola moderní chemie. V hodinách mají žáci možnost provádět pokusy, mikroskopovat, pracovat s 3D tiskárnou a perem, využívají moderní počítačovou učebnu, mikrobit a laserovou CO2 řezačku. Podporujeme žáky v tvůrčí a badatelské činnosti, účastní se exkurzí souvisejících s ochranou přírody v CHKO Pálava. V letošním školním roce byl v naší škole zřízen školní parlament pro žáky čtvrtých až devátých tříd.

Při škole funguje Školní sportovní klub, jehož cílem je podpora sportovních aktivit žáků školy, a v zimě je u školy v provozu kluziště, kde probíhá výuka od první třídy. Organizujeme spolupráci s ostatními školami – Setkání tří škol – kde se žáci během tří dnů zapojují do různých sportovních aktivit. Dále rozvíjíme talent žáků v tanci, výtvarné výchově, hře na hudební nástroj v Instrumentálním souboru, v jazycích a čtenářské gramotnosti. Zapojili jsme se do festivalu Knihopásek. Koncem školního roku naše aktivity nekončí, každoročně se v průběhu prázdnin koná florbalové, taneční a volejbalové soustředění.“

Mezi školky spolupracující s Mensou přibyla MŠ Máchova v Klatovech.

„V naší mateřské škole se zaměřujeme na komplexní rozvoj osobnosti dítěti s velkým přihlédnutím k jeho individualitě.“ říká Kamila Serbi, zástupkyně ředitelky. „Mezi naše nadstandartní aktivity patří plavání, bruslení (formou celoroční spolupráce s klatovskými hokejisty v projektu zvyšování tělesné aktivity dětí), sbor, keramická dílna, výtvarný kroužek, bubnování nebo Matýsek (předmatematické představy podle Hejného).

Snažíme se o individuální rozvoj každého dítěte. Ve třídě tříletých již lze vypozorovat některé známky nadání u dětí, které dále rozvíjíme v našich nadstandartních aktivitách. Pracujeme s robotickými hračkami, zařazujeme do řízených činností prvky Hejného matematiky, pracujeme s piktogramy. Pro výuku používáme pomůcky na rozvoj logického myšlení, představivosti, fantazie. Naše pedagogická snaha je především provázet dítě při získávání jeho nových zkušeností a poznatků, a ne mu jen předkládat hotová fakta. Naším mottem je: ‚Neotvírejme dětem dveře, ale pomozme jim najít klíč, aby si je otevřely samy‘.“

A konečně mezi kluby nadaných dětí přibyly rovnou dva přírůstky: Klub nadaných dětí při ZŠ A. Jiráska, Lanškroun, který účastníkům kromě pravidelných schůzek zaměřených na rozvoj logického myšlení nabídne i exkurze a workshopy, a Klub nadaných dětí při ZŠ Unhošť, kterýslibuje matematické hlavolamy, logické úlohy, jazykové hádanky a slovní hříčky, logické a vědomostní hry nebo Rubikovu kostku.

Zanechat komentář

70 − = 61

Mohlo by se vám líbit