O Mensa gymnáziu

Od Marcela Fatrová

Mensa gymnázium, o.p.s. je neziskovou organizací. Vzniklo v roce 1993 jako Osmileté gymnázium Buďánka, o.p.s. Zřizovatelem je Mensa ČR. Základní podmínkou přijetí na MG je úspěšné absolvování vstupního testu do Mensy ČR (IQ nad 130). Cílem školy je zajistit vzdělání dětem, které se díky svým schopnostem vymykají běžnému standardu a které potřebují větší péči. Je to jediné gymnázium v ČR, které se věnuje výhradně mimořádně nadaným studentům. Tito studenti najdou ve škole optimální podmínky pro svůj rozvoj. Cílem školy není jen rozvoj vědomostí, ale celé osobnosti studenta. Studenti jsou velmi úspěšní v přijímacím řízení na vysoké školy. Studenti mají možnost sami nebo prostřednictvím svých zástupců ve studentské radě ovlivnit rozhodnutí týkající se školy. Ze svých studentů vychovává MG vzdělané, tvořivé a samostatně uvažující osobnosti.

Specifika školy:

  • rodinné prostředí umožňující individuální přístup
  • věkově smíšené skupiny podle úrovně a zájmu
  • výuka na vysokých školách a vědeckých pracovištích
  • individuální konzultace podle potřeb studentů ve všech předmětech
  • nízký počet studentů ve třídách i ve skupinách (průměrně 24 studentů ve třídě a 8 ve skupině)
  • pestrá nabídka volitelných předmětů a kroužků (až 50 ročně)
  • učitelé na vysoké odborné a pedagogické úrovni
  • mladý pedagogický sbor, vysoký podíl mužů v pedagogickém sboru
  • učení v dvouhodinových blocích (možnost lépe se soustředit na daný předmět)
  • základní učebnice zdarma
  • vlastní systém hodnocení (písemné slovní, bodové, ocenění pomocí stipendií, komplexní bodové hodnocení)
  • služby školní psycholožky a speciální pedagožky, kteří jsou k dispozici studentům a jejich rodičům
  • péče o mimořádně nadané studenty – IVP, různé metody a formy práce, enrichment (obohacení a rozšíření učiva), akcelerace (urychlení vzdělávání), projektová výuka aj.
  • péče o studenty se specifickými poruchami učení (IVP, speciální pedagožka, školní psycholožka, speciální pomůcky i pochopení vyškolených pedagogů)
  • vytváření specifických podmínek pro výuku mimořádně nadaných dětí s Aspergerovým syndromem (asistenti pedagoga, spolupráce s Nautis aj.)
  • doplňování výuky zajímavými projekty, přednáškami, exkurzemi, návštěvami výstav a divadel, výměnnými pobyty se zahraničními školami, setkávání s mimořádnými lidmi aj.
  • tradiční setkávání studentů, rodičů a pedagogů při neformálních akcích

Více se dozvíte na www.mensagymnazium.cz

Zanechat komentář

37 − = 32

Mohlo by se vám líbit