KAIK

Od Redakce

KAIK je desková hra. Hraje se na 144 čtvercových polích (12×12). Hrají ji 2-4 hráči za pomocí hrací kostky.

Každý hráč má svou figurku (bílá, černá, zelená a červená). Hrají-li 3 hráči vyřadí se zelená figurka. Hrají-li 2 hráči vyřadí se zelená a červená figurka.

Figurka se na začátku hry umístí do rohového (výchozího) pole hracího plánu a to bílá do levého dolního, černá do levého horního, zelená do pravého horního, červená do pravého dolního.

Na zbylá pole se umístí body, těch je celkem 140 (35 bílých, 35 černých, 35 zelených a 35 červených). V levé dolní čtvrtině bílé body, levé horní černé, pravé horní zelené a pravé dolní červené. A to vždy na jedno pole jeden bod (na rohové pole se body neumisťují).

Hráči se v tazích střídají, začíná bílý dále se táhne ve směru hodinových ručiček. Tah se realizuje takto, hodí se kostkou a táhne se o počet polí tolik, kolik je hodnota na horní straně kostky. Při tahu se táhne kamkoliv, ale platí zásada, že při tahu se může na pole vstoupit jen jednou a pole na nějž se vstupuje musí sousedit s polem, z něhož se přichází. Pole, kde skončí na konci tahu hráč, tak tam sebere bod je-li tam. Hodí-li se 6 na hrací kostce, hráč znovu táhne.

Vstoupí-li hráčova figurka na pole, které není rohové a kde je soupeřova figurka, je soupeřova figurka vyhozena (přemístěna) na své výchozí (rohové) pole na začátku hry a v dalším kole tahne z tohoto svého výchozího (rohového) pole. V připadě je-li figurka vyhozena ze svého výchozího (rohového) pole, je vyřazena ze hry a její hráč prohrál.

Hra končí v okamžiku nejsou-li už žádné body na hrací ploše. Na konci hry se sčítají body, a to takto – k jednomu bílému se dá jeden černý, jeden zelený a jeden červený, tak vznikne jeden KAIK.

Pořadí vítězů podle počtu KAIKU, kdo má nejvíc KAIKU vyhrál.

Herní plán


Taktika: Tato hra na rozdíl od předchozích preferuje spíše než kombinace soustředění na jednotlivé tahy v duchu dvou strategii :
a) soustředit se na sebrání co nejvíce KAIK a to lze nebo
b) kombinovat s možností vyhodit protivníka z jeho výchozího pole.
Tato hra preferuje schopnost získat všechny čtyři barvy. 4 barvy mají hodnotu jen pohromadě jinak ne.

Martin Adámek - jízdní kolo, cyklistika

Autor: Vilém Vácha

Zanechat komentář

38 − = 37

Mohlo by se vám líbit